gallery/fb_icon

Opvang en herplaatsing

Wij vangen alle cavia's op die, om welke reden dan ook, niet bij hun huidige baas kunnen blijven.

Afstand doen is gratis. Wel is een financiële bijdrage erg welkom! Wij gebruiken zo'n bijdrage bijvoorbeeld om beertjes te laten castreren, zodat ze gemakkelijker en sneller herplaatst kunnen worden en om dierenartskosten te betalen. Ook hokken en toebehoren, overgebleven bodembedekking etc., of bijvoorbeeld een tas groente zijn van harte welkom!

Wilt u afstand doen van uw cavia of heeft u een cavia gevonden? WIJ VANGEN BEPERKT CAVIA'S OP IN HOOGEVEEN, u kunt wel altijd terecht bij de hoofdvestiging in Bakkeveen of één van de andere afdelingen. Zie www.stichtingcavia.com. Gaat het om cavia's die vanuit Hoogeveen zijn geplaatst, neem dan altijd even contact op.

Voor cavia's die naar de opvang worden gebracht gaat de stichting op zoek naar een nieuw thuis. Cavia's zijn groepsdieren en daarom plaatsen we ze alleen per twee uit, of één als u al een cavia heeft. Mocht u al een cavia hebben, overweeg dan om een maatje aan te schaffen! U kunt uw eigen cavia meebrengen naar de opvang zodat er ter plekke een match kan worden gedaan om te zien of het klikt.

De mooiste combinatie is één of meerdere zeugen met een gecastreerde beer. Wat ook kan is 2 zeugen, of 2 beren. Bij laatst genoemde is een volwassen beer met een heel jong beertje of 2 heel jonge beertjes de beste optie. Met heel jong wordt dan bedoeld vanaf 4 weken tot ongeveer 2 maanden. Met cavia's uit de opvang mag niet worden gefokt!

De prijs bedraagt voor een zeug of ongecastreerde beer € 12,50. Voor een gecastreerde beer vragen we € 25,00. Dit is een tegemoetkoming in de castratiekosten. De prijs die wordt betaald moet worden gezien als een onkostenvergoeding om het opvangwerk te financieren. Ook de andere cavia's in de opvang moeten elke dag gevoerd worden met groente, water, hooi en caviakorrel en wekelijks een schoon hok en soms heeft een cavia ook medische verzorging nodig.

Wilt u een cavia uit de opvang een goed thuis bieden? Lees dan na het bekijken van de cavia's ook nog even de pagina verzorging en huisvesting voor u contact opneemt.

Hier ziet u de cavia's in de opvang in Hoogeveen:

gallery/p1013968
gallery/kiki

Kiki is een zeugje van april 2017 en teruggekomen in de opvang, omdat ze niet met de andere cavia overweg kon. Kiki is tot nog toe niet erg aardig tegen andere cavia's...wil je haar een kans geven dan kan je cavia hier komen logeren voor de koppeling.

gallery/kb

Knabbel en Babbel zijn twee ongecastreerde beren die goed met elkaar overweg kunnen. Ze zijn van ongeveer mei 2017. Ze willen graag samen een nieuw plekje.